Header home

Welkom bij de Pirouette

De Pirouette is een Integraal KinderCentrum, open van 7:00 tot 19:00. In samenwerking met KinderCentrumAlmere wordt er binnen deze tijden het volgende aangeboden:

• Voorschoolse opvang

• Kinderopvang van 0-2 en 2-4 jaar

• Basisonderwijs

• Naschoolse opvang van 4-12 jaar

Onze vijf V's

De vijf V’s vormen de randvoorwaarden waarbinnen onze leerlingen zich optimaal kunnen ontplooien. Onze vijf V’s zijn: verbinding, veiligheid, vertrouwen, vernieuwing en verantwoordelijkheid. Ze vormen de basis van de sfeer op school en zijn de onvoorwaardelijke kaders waarop onze leerlingen kunnen bouwen.

Op de Pirouette geloven we dat kinderen het meest leren op een natuurlijke manier: ambitiegericht, onderzoekend en vol plezier. Kinderen ervaren zo dat leren écht heel leuk is.

optimaal te ontwikkelen.

Verbinding

Verbinding is het begin, in verbinding wordt de basis gelegd van onze andere V’s. Door verbinding te voelen met de andere kinderen, de leerkrachten, de leerstof, de school en de bredere maatschappelijke omgeving van de school ontstaat er ruimte voor vertrouwen, veiligheid, vernieuwing en verantwoordelijkheid.

Home verbinding
Veiligheid

Wij zijn voor leerlingen, ouders en personeel een veilige plek. Iedereen is welkom en mag zijn eigen ik zijn. We pesten niet, sluiten niemand buiten en fysiek geweld wordt niet getolereerd.

Vertrouwen

Onze leerkrachten hebben vertrouwen in het kunnen van alle leerlingen. Deze onvoorwaardelijk geeft kinderen vertrouwen in de school, de groep, de leerkracht en zichzelf.

Vernieuwing

Leren is nieuwsgierig zijn, meer willen weten. Dit prikkelen we door altijd te blijven vernieuwen in de speel-, leer-, ontdek- en werkomgeving van onze leerlingen. Dit kunnen nieuwe projecten, anders ingedeelde werkplekken en verrassende thema’s zijn, maar ook nog zoveel meer.

Verantwoordelijkheid

Verantwoordelijkheid geven we onze leerlingen maar al te graag. Door een gepaste mate van verantwoordelijkheid ervaren kinderen wat zij allemaal kunnen en verhogen we de motivatie en betrokkenheid in hun leerproces. Bovendien stimuleren we ze op deze manier om boven zichzelf uit te stijgen, misschien wel hulp te vragen en buiten hun comfortzone te treden.

Kort & goed

Op de Pirouette laten we kinderen leren op een natuurlijke manier: spelenderwijs, onderzoekend en vol plezier. Om dit optimaal en op het eigen tempo van ieder kind te begeleiden zorgen wij voor de randvoorwaarden waarbinnen dat kan. Dat zijn onze vijf V’s: veiligheid, vertrouwen, verbinding, vernieuwing en verantwoordelijkheid. Deze duidelijke basis geeft ruimte aan onze leerlingen om kennis, vaardigheden en zelfvertrouwen te ontwikkelen waarmee zij klaar zijn voor een mooie toekomst.

Missie

Wij zorgen ervoor dat onze leerlingen klaar zijn voor hun toekomst. Dat doen wij met kwalitatief uitstekend onderwijs en onze vijf V’s. We stimuleren onze leerlingen op een manier die bij hem of haar past, zodat zij allemaal de kans krijgen hun vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen optimaal te ontwikkelen.

Visie

Op de Pirouette draait het om leren voor het leven.

Wilt u meer weten en zien van onze school? Meldt u dan eenvoudig aan voor een uitgebreidere kennismaking.